Wózki widłowe o dużym udźwigu do pracy w trudnych warunkach

Seria EF12 oferuje najlepszą trakcję, zdolność pokonywania wzniesień, siłę pociągową, prędkość jazdy/podnoszenia oraz doskonałą zwrotność, nadającą się idealnie do pracy wewnątrz budynków.
 

Kabina operatora

Kabina operatora - Yale GDP130-160EF | EMTOR

Nowa kabina operatora została zaprojektowana z myślą
o zwiększeniu komfortu i wydajności pracy operatora. Wyposażona jest w stanowisko pracy w stylu “kokpitu”
z informacjami i elementami sterującymi za jednym naciśnięciem przycisku. Boczna zmiana fotela jeszcze bardziej poprawia widoczność zadania roboczego. Dobrą widoczność
we wszystkich kierunkach i ochronę operatora zapewnia górna, kuloodporna szyba, zakrzywiona szyba przednia i tylna oraz drzwi z hartowanego szkła. Mocny system HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), ergonomicznie regulowany wahacz
z poduszką na nadgarstek i opcją mini-dźwigni lub dżojstika
oraz wygodne fotele sprężynowe ułatwiają pracę. Niski
poziom hałasu pozwala operatorowi na zachowanie koncentracji podczas zmian.

Wózki wyposażone są w układ 24 V z alternatorem 70 A i złączem magistrali CAN bus. Wyświetlacz LCD wyświetla komunikaty diagnostyczne silnika, przekładni napędowej i układów elektrycznych.
 

Yale GDP160EF12



Silnik

Silniki wysokoprężne zgodne z normą Stage IV wykorzystują system recyrkulacji spalin (EGR), katalizator utleniający (DOC) oraz technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w celu znacznego ograniczenia emisji spalin.

Cummins QSB 6.7L 6-cylindrowy - silnik dostarcza moc 125kW (168KM) oraz moment obrotowy 732Nm.

Silnik Stage IV - dodatkowe funkcje:

  • Automatyczne zwiększanie obrotów: Podczas podnoszenia i przechylania prędkość obrotowa silnika jest zwiększana automatycznie, gdy przekładnia ustawiona jest na bieg neutralny.
  • Priorytet jazdy nad podnoszeniem (DOL): Priorytet zostaje przyznany parametrom jazdy i wygodzie operatora. Podczas jazdy sprawność układu hydraulicznego zostaje obniżona, natomiast zwiększa się, gdy prędkość obrotowa wzrośnie.
     
  • Tryb wysokiej wydajności (HiP): Tryb HiP udostępnia maksymalną moc i moment obrotowy silnika dla funkcji hydraulicznych i jezdnych.
  • Tryb ekonomiczny (ECO-eLo): Tryb ECO-eLo powoduje wolniejszą reakcję przepustnicy, oszczędza paliwo dzięki zmniejszonej prędkości obrotowej silnika. Tryb alternatywnego biegu jałowego: Prędkość obrotowa silnika jest automatycznie obniżona do trybu gotowości, jeżeli żadne funkcje nie są używane przez 30 sekund.

     

Przekładnia

Automatyczna przekładnia ZF 3WG161, we wszystkich modelach wyposażona jest w wytrzymałą pompę oleju przekładniowego w celu zwiększenia przepływu oleju chłodzącego sprzęgła i przemienniki momentu obrotowego. Zamontowana na kolumnie dźwignia lub opcjonalny pedał FDC do zmiany kierunku jazdy zapewniają niezwykle płynną zmianę kierunku jazdy oraz funkcję blokady w położeniu jazdy do przodu lub do tyłu. Zoptymalizowane momenty zmiany biegów wpływają na zwiększoną wydajność i mniejsze zużycie paliwa.
 

Yale® GDP160EF12 | EMTOR


Układ hydrauliczny

 Pompa o zmiennej objętości skokowej (VDP) sprawia, że moc z silnika dostarczana jest wyłącznie wtedy, gdy jest niezbędna dla układu napędowego, zapewniając większą dynamikę jazdy i przyśpieszenia. Istnieje możliwość wyboru jednego z trzech predefiniowanych trybów użytkownika zapewniających precyzyjne dostosowanie sterowania hydrauliką.
Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia umożliwia (LSH) zapewnia wyższe prędkości podnoszenia oraz prędkości dodatkowych funkcji hydraulicznych w celu optymalnej produktywności, zwłaszcza podczas pracy z osprzętem. Olej filtrowany jest w trzech punktach, w celu zapewnienia wysokiej czystości i niezawodności.

 

Systemy zabezpieczeń

  • System zabezpieczeń silnika monitoruje temperaturę płynu chłodzącego, powietrza dolotowego i ciśnienie oleju.
  • System zabezpieczeń przekładni monitoruje ciśnienie, temperaturę i blokadę zmiany kierunku jazdy.
  • System zabezpieczeń układu hydraulicznego monitoruje niską temperaturę oleju.


 

Układ chłodzenia

Chłodnica typu Quad-Cooler zawiera cztery osobne rdzenie chłodzące silnik, przekładnię, układ hydrauliczny oraz chłodnicę powietrza. Zaprojektowana została do pracy w szerokim zakresie temperatur roboczych.
 


Podwozie i osie

Solidną ramę zaprojektowano do pracy w trudnych, wymagających warunkach, zapewnia ona doskonałą stabilność - maszt jest przymocowany bezpośrednio do niej, co umożliwia podnoszenie ładunków na duże wysokości.

Oś napędowa zapewnia doskonałą stabilność boczną i trwałość, dzięki wyposażeniu w solidne końcowe wały redukcyjne i przekładnie. Hydrostatyczna oś kierująca posiada dwukierunkowy, pojedynczy siłownik układu kierowniczego z regulowanymi elementami krańcowymi zapewniając długi okres trwałości oraz niskie wymagania konserwacyjne. Wspomagany układ kierowniczy z wykrywaniem obciążenia zapewnia lekkie sterowanie w każdych warunkach roboczych.

 

Maszt i karetka wideł

Udoskonalona konstrukcja masztu i karetki zapewnia operatorowi doskonałą widoczność wideł i ładunku
 

Maszty - Yale GDP80-120DF | EMTOR


2-częściowe maszty Yale® z karetkami typu pin i hakowego zapewniają:

  • Doskonałą widoczność wideł i ładunku przez operatora
  • Optymalną widoczność do przodu
  • Szerszą gamę opcji karetek
  • Łatwiejsze manewrowanie dzięki zmniejszonej wysokości masztu i szerokości wózka
  • Doskonałą trwałość i niezawodność
     
Karetki wideł - Yale GDP80-120DF | EMTOR

Standardowa karetka typu pin z
pozycjonerem wideł

Karetka typu pin z ramą fartuchową, z przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł

Karetka typu pin z ramą fartuchową, z przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł tylko dla masztu
3-stopniowego

Karetka z dwufunkcyjnym przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł


Hamulce

Hamulce mokre powodują zwiększenie wydajności i ograniczenie kosztów eksploatacyjnych.
Hamulec postojowy to suchy hamulec tarczowy na osi napędowej.

 

Oświetlenie

Światła robocze montowane na maszcie, tylne światła robocze na kabinie, światła pozycyjne z przodu, kierunkowskazy LED, światła stopu, tylne i cofania.
 

Yale® GDP160EF12



Łatwość serwisowania

Niezakłócony dostęp do silnika i kluczowych podzespołów dzięki odchylanej na boki kabinie i dzielonym drzwiom. Serwisowe punkty kontrolne, centralny dostęp za pośrednictwem komputera i złącza CAN bus pozwalają skrócić czas identyfikacji usterki. Dłuższe okresy międzyprzeglądowe zwiększają okres dostępności i zmniejszają koszty serwisowania. Częstotliwość wymiany oleju w układzie hydraulicznym wynosi nawet 6000 godzin.
 



Kluczowe korzyści:

  • Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia, wy posażony w bardzo wydajne pompy zmiennowyporowe
  • Przekładnie, z układem płynnej, automatycznej zmiany biegów, wyposażone także standardowo
    w mechanizm blokady zmiany kierunku jazdy i układ zabezpieczający przekładnię
  • Udźwig nominalny łącznie z przesuwem bocznym - Pełna wydajność udźwigu do wysokości podnoszenia 6200 mm
  • Najszybsze prędkości podnoszenia, ze średnią rzeczywistą do 0,40 m/s.
  • Doskonała ergonomia



 

Model Udźwig (kg) Wysokość podnoszenia (mm) Środek ciężkości Silnik Przekładnia
GDP160EF12 16000 3884-6119 600 Cummins QSB 6.7L Diesel Hydrodynamiczna przekładania ZF 3WG161 3-biegowa

 

GDP160EF12 - Specyfikacja techniczna

Please specify video ID

Please specify video ID