Heavy Duty Forklift Truck

Designed for heavy duty, arduous and intensive duty work cycle applications

The eight models of the Yale DC and EC series are heavy duty trucks have been designed for use in the most arduous applications and are available for use in Stage IIIB (<500ppm sulphur content) EU regulated markets and Stage IIIA (>500ppm sulphur content) un-regulated market configurations.

The ECO-eLo Fuel Efficiency Mode of this series can reduce fuel consumption by up to 20% without having any significant negative effect on overall truck productivity under application conditions.

The DC – EC series is particularly suited to the following industries:

  • Wood and timber products
  • Stevedoring and heavy cargo
  • Metal stockholding
  • Pre-stressed concrete
  • Brick and block
  • Manufacturing

Ergonomic features that provide operator comfort excellence and operational efficiency

  • Enclosed ‘Ergo’ operator cabin
  • Infinitely adjustable steering column and ergonomically positioned operators seat
  • Integrated armrest incorporating paddle-levers for hydraulic control and other key functions
  • Instrument panel positioned to the right of the operator for clear unrestricted view of trucks operational status
  • Easily removable and serviceable air filter that reduces airborne contaminants into the cabin
  • Strategically placed adjustable air vents and optional air conditioning system


Performance features that deliver efficient handling and high levels of productivity

  • Cummins Stage IIIB and Stage IIIA diesel engines deliver durability for long periods of peak power, excellent acceleration and smooth torque for lugging
  • Engine, transmission and hydraulic protection systems monitor operating temperatures and pressures and are designed to ensure the highest level of truck reliability, productivity and uptime.
  • The auto-shift transmission features smooth speed range shifting, electronic inching and on board diagnostics as well as protective lock out on forward and reverse shifting to protect the transmission
  • Smooth inching for precise load handling and stacking
  • The transmission incorporates adjustable parameters for engine and travel speed as well as extremely smooth shifting and torque controlled inching



Wózki widłowe o dużym udźwigu do pracy w trudnych warunkach

Seria DF oferuje najlepszą trakcję, zdolność pokonywania wzniesień, siłę pociągową, prędkość jazdy/podnoszenia oraz doskonałą zwrotność, nadającą się idealnie do pracy wewnątrz budynków.
 

Kabina operatora

Kabina operatora - Yale GDP80-120DF | EMTOR

Nowa kabina operatora została zaprojektowana z myślą
o zwiększeniu komfortu i wydajności pracy operatora. Wyposażona jest w stanowisko pracy w stylu “kokpitu”
z informacjami i elementami sterującymi za jednym naciśnięciem przycisku. Boczna zmiana fotela jeszcze bardziej poprawia widoczność zadania roboczego. Dobrą widoczność
we wszystkich kierunkach i ochronę operatora zapewnia górna, kuloodporna szyba, zakrzywiona szyba przednia i tylna oraz drzwi z hartowanego szkła. Mocny system HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), ergonomicznie regulowany wahacz
z poduszką na nadgarstek i opcją mini-dźwigni lub dżojstika
oraz wygodne fotele sprężynowe ułatwiają pracę. Niski
poziom hałasu pozwala operatorowi na zachowanie koncentracji podczas zmian.


 

Silnik

Silniki wysokoprężne zgodne z normą Stage IV wykorzystują system recyrkulacji spalin (EGR), katalizator utleniający (DOC) oraz technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w celu znacznego ograniczenia emisji spalin.

Cummins QSB 4.5L 4-cylindrowy - silnik dostarcza maksymalną moc wyjściową przy niskiej prędkości obrotowej, co zapewnia większą trwałość podczas długiej pracy z maksymalną mocą.

Cummins QSB 6.7L 6-cylindrowy - silnik dostarcza moc 125kW (168KM) oraz moment obrotowy 732Nm.

Silnik Stage IV - dodatkowe funkcje:

  • Automatyczne zwiększanie obrotów: Podczas podnoszenia i przechylania prędkość obrotowa silnika jest zwiększana automatycznie, gdy przekładnia ustawiona jest na bieg neutralny.
  • Priorytet jazdy nad podnoszeniem (DOL): Priorytet zostaje przyznany parametrom jazdy i wygodzie operatora. Podczas jazdy sprawność układu hydraulicznego zostaje obniżona, natomiast zwiększa się, gdy prędkość obrotowa wzrośnie.
     
  • Tryb wysokiej wydajności (HiP): Tryb HiP udostępnia maksymalną moc i moment obrotowy silnika dla funkcji hydraulicznych i jezdnych.
  • Tryb ekonomiczny (ECO-eLo): Tryb ECO-eLo powoduje wolniejszą reakcję przepustnicy, oszczędza paliwo dzięki zmniejszonej prędkości obrotowej silnika. Tryb alternatywnego biegu jałowego: Prędkość obrotowa silnika jest automatycznie obniżona do trybu gotowości, jeżeli żadne funkcje nie są używane przez 30 sekund.

     

Przekładnia

Automatyczna przekładnia ZF 3WG161, we wszystkich modelach wyposażona jest w wytrzymałą pompę oleju przekładniowego w celu zwiększenia przepływu oleju chłodzącego sprzęgła i przemienniki momentu obrotowego. Zamontowana na kolumnie dźwignia lub opcjonalny pedał FDC do zmiany kierunku jazdy zapewniają niezwykle płynną zmianę kierunku jazdy oraz funkcję blokady w położeniu jazdy do przodu lub do tyłu. Zoptymalizowane momenty zmiany biegów wpływają na zwiększoną wydajność i mniejsze zużycie paliwa.
 

Yale GDP80-120DF | EMTOR

Układ hydrauliczny

 Pompa o zmiennej objętości skokowej (VDP) sprawia, że moc z silnika dostarczana jest wyłącznie wtedy, gdy jest niezbędna dla układu napędowego, zapewniając większą dynamikę jazdy i przyśpieszenia. Istnieje możliwość wyboru jednego z trzech predefiniowanych trybów użytkownika zapewniających precyzyjne dostosowanie sterowania hydrauliką.
Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia umożliwia (LSH) zapewnia wyższe prędkości podnoszenia oraz prędkości dodatkowych funkcji hydraulicznych w celu optymalnej produktywności, zwłaszcza podczas pracy z osprzętem. Olej filtrowany jest w trzech punktach, w celu zapewnienia wysokiej czystości i niezawodności.

 

Systemy zabezpieczeń

  • System zabezpieczeń silnika monitoruje temperaturę płynu chłodzącego, powietrza dolotowego i ciśnienie oleju.
  • System zabezpieczeń przekładni monitoruje ciśnienie, temperaturę i blokadę zmiany kierunku jazdy.
  • System zabezpieczeń układu hydraulicznego monitoruje niską temperaturę oleju.


 

Układ chłodzenia

Chłodnica typu Quad-Cooler zawiera cztery osobne rdzenie chłodzące silnik, przekładnię, układ hydrauliczny oraz chłodnicę powietrza. Zaprojektowana została do pracy w szerokim zakresie temperatur roboczych.
 


Podwozie i osie

Solidną ramę zaprojektowano do pracy w trudnych, wymagających warunkach, zapewnia ona doskonałą stabilność - maszt jest przymocowany bezpośrednio do niej, co umożliwia podnoszenie ładunków na duże wysokości.

Oś napędowa zapewnia doskonałą stabilność boczną i trwałość, dzięki wyposażeniu w solidne końcowe wały redukcyjne i przekładnie. Hydrostatyczna oś kierująca posiada dwukierunkowy, pojedynczy siłownik układu kierowniczego z regulowanymi elementami krańcowymi zapewniając długi okres trwałości oraz niskie wymagania konserwacyjne. Wspomagany układ kierowniczy z wykrywaniem obciążenia zapewnia lekkie sterowanie w każdych warunkach roboczych.

 

Maszt i karetka wideł

Udoskonalona konstrukcja masztu i karetki zapewnia operatorowi doskonałą widoczność wideł i ładunku
 

Maszty - Yale GDP80-120DF | EMTOR


2-częściowe maszty Yale® z karetkami typu pin i hakowego zapewniają:

  • Doskonałą widoczność wideł i ładunku przez operatora
  • Optymalną widoczność do przodu
  • Szerszą gamę opcji karetek
  • Łatwiejsze manewrowanie dzięki zmniejszonej wysokości masztu i szerokości wózka
  • Doskonałą trwałość i niezawodność
     
Karetki wideł - Yale GDP80-120DF | EMTOR

Standardowa karetka typu pin z
pozycjonerem wideł

Karetka typu pin z ramą fartuchową, z przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł

Karetka typu pin z ramą fartuchową, z przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł tylko dla masztu
3-stopniowego

Karetka z dwufunkcyjnym przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł


Hamulce

Hamulce mokre powodują zwiększenie wydajności i ograniczenie kosztów eksploatacyjnych.
Hamulec postojowy to suchy hamulec tarczowy na osi napędowej.

 

Układ elektryczny

Wózki wyposażone są w układ 24 V z alternatorem 70 A i złączem magistrali CAN bus. Wyświetlacz LCD wyświetla komunikaty diagnostyczne silnika, przekładni napędowej i układów elektrycznych.

 

Oświetlenie

Światła robocze montowane na maszcie, tylne światła robocze na kabinie, światła pozycyjne z przodu, kierunkowskazy LED, światła stopu, tylne i cofania.
 



Łatwość serwisowania

Niezakłócony dostęp do silnika i kluczowych podzespołów dzięki odchylanej na boki kabinie i dzielonym drzwiom. Serwisowe punkty kontrolne, centralny dostęp za pośrednictwem komputera i złącza CAN bus pozwalają skrócić czas identyfikacji usterki. Dłuższe okresy międzyprzeglądowe zwiększają okres dostępności i zmniejszają koszty serwisowania. Częstotliwość wymiany oleju w układzie hydraulicznym wynosi nawet 6000 godzin.
 



Kluczowe korzyści:

  • Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia, wy posażony w bardzo wydajne pompy zmiennowyporowe
  • Przekładnie, z układem płynnej, automatycznej zmiany biegów, wyposażone także standardowo
    w mechanizm blokady zmiany kierunku jazdy i układ zabezpieczający przekładnię
  • Udźwig nominalny łącznie z przesuwem bocznym - Pełna wydajność udźwigu do wysokości podnoszenia 6200 mm
  • Najszybsze prędkości podnoszenia, ze średnią rzeczywistą do 0,40 m/s.
  • Doskonała ergonomia



 

Model Load Capacity (kg) Lift Height (mm) centre engine transmissionb
GDP80DC 8000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP90DC 9000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP100DCS 10000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP100DC 10000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP120DC 12000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP130EC 13000 7000 600 Cummins QSB 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP140EC 14000 7000 600 Cummins QSB 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP160EC 16000 7000 600 Cummins QSB 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
Model Load Capacity (kg) Lift Height (mm) centre engine transmissionb
GDP80DC 8000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP90DC 9000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP100DCS 10000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP100DC 10000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP120DC 12000 7000 600 Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP130EC 13000 7000 600 Cummins QSB 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP140EC 14000 7000 600 Cummins QSB 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission
GDP160EC 16000 7000 600 Cummins QSB 6.7L Diesel ZF WG161 3-Speed Hydrodynamic Transmission