Wózki widłowe o dużym udźwigu do pracy w trudnych warunkach
Seria DF oferuje najlepszą trakcję, zdolność pokonywania wzniesień, siłę pociągową, prędkość jazdy/podnoszenia oraz doskonałą zwrotność, nadającą się idealnie do pracy wewnątrz budynków.
Kabina operatora
Nowa kabina operatora została zaprojektowana z myślą
o zwiększeniu komfortu i wydajności pracy operatora. Wyposażona jest w stanowisko pracy w stylu “kokpitu”
z informacjami i elementami sterującymi za jednym naciśnięciem przycisku. Boczna zmiana fotela jeszcze bardziej poprawia widoczność zadania roboczego. Dobrą widoczność
we wszystkich kierunkach i ochronę operatora zapewnia górna, kuloodporna szyba, zakrzywiona szyba przednia i tylna oraz drzwi z hartowanego szkła. Mocny system HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), ergonomicznie regulowany wahacz
z poduszką na nadgarstek i opcją mini-dźwigni lub dżojstika
oraz wygodne fotele sprężynowe ułatwiają pracę. Niski
poziom hałasu pozwala operatorowi na zachowanie koncentracji podczas zmian.
Silnik
Silniki wysokoprężne zgodne z normą Stage IV wykorzystują system recyrkulacji spalin (EGR), katalizator utleniający (DOC) oraz technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w celu znacznego ograniczenia emisji spalin.
Cummins QSB 4.5L 4-cylindrowy - silnik dostarcza maksymalną moc wyjściową przy niskiej prędkości obrotowej, co zapewnia większą trwałość podczas długiej pracy z maksymalną mocą.
Cummins QSB 6.7L 6-cylindrowy - silnik dostarcza moc 125kW (168KM) oraz moment obrotowy 732Nm.
Silnik Stage IV - dodatkowe funkcje:
- Automatyczne zwiększanie obrotów: Podczas podnoszenia i przechylania prędkość obrotowa silnika jest zwiększana automatycznie, gdy przekładnia ustawiona jest na bieg neutralny.
- Priorytet jazdy nad podnoszeniem (DOL): Priorytet zostaje przyznany parametrom jazdy i wygodzie operatora. Podczas jazdy sprawność układu hydraulicznego zostaje obniżona, natomiast zwiększa się, gdy prędkość obrotowa wzrośnie.
- Tryb wysokiej wydajności (HiP): Tryb HiP udostępnia maksymalną moc i moment obrotowy silnika dla funkcji hydraulicznych i jezdnych.
- Tryb ekonomiczny (ECO-eLo): Tryb ECO-eLo powoduje wolniejszą reakcję przepustnicy, oszczędza paliwo dzięki zmniejszonej prędkości obrotowej silnika. Tryb alternatywnego biegu jałowego: Prędkość obrotowa silnika jest automatycznie obniżona do trybu gotowości, jeżeli żadne funkcje nie są używane przez 30 sekund.
Przekładnia
Automatyczna przekładnia ZF 3WG161, we wszystkich modelach wyposażona jest w wytrzymałą pompę oleju przekładniowego w celu zwiększenia przepływu oleju chłodzącego sprzęgła i przemienniki momentu obrotowego. Zamontowana na kolumnie dźwignia lub opcjonalny pedał FDC do zmiany kierunku jazdy zapewniają niezwykle płynną zmianę kierunku jazdy oraz funkcję blokady w położeniu jazdy do przodu lub do tyłu. Zoptymalizowane momenty zmiany biegów wpływają na zwiększoną wydajność i mniejsze zużycie paliwa.
Układ hydrauliczny
Pompa o zmiennej objętości skokowej (VDP) sprawia, że moc z silnika dostarczana jest wyłącznie wtedy, gdy jest niezbędna dla układu napędowego, zapewniając większą dynamikę jazdy i przyśpieszenia. Istnieje możliwość wyboru jednego z trzech predefiniowanych trybów użytkownika zapewniających precyzyjne dostosowanie sterowania hydrauliką.
Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia umożliwia (LSH) zapewnia wyższe prędkości podnoszenia oraz prędkości dodatkowych funkcji hydraulicznych w celu optymalnej produktywności, zwłaszcza podczas pracy z osprzętem. Olej filtrowany jest w trzech punktach, w celu zapewnienia wysokiej czystości i niezawodności.
Systemy zabezpieczeń
- System zabezpieczeń silnika monitoruje temperaturę płynu chłodzącego, powietrza dolotowego i ciśnienie oleju.
- System zabezpieczeń przekładni monitoruje ciśnienie, temperaturę i blokadę zmiany kierunku jazdy.
- System zabezpieczeń układu hydraulicznego monitoruje niską temperaturę oleju.
Układ chłodzenia
Chłodnica typu Quad-Cooler zawiera cztery osobne rdzenie chłodzące silnik, przekładnię, układ hydrauliczny oraz chłodnicę powietrza. Zaprojektowana została do pracy w szerokim zakresie temperatur roboczych.
Podwozie i osie
Solidną ramę zaprojektowano do pracy w trudnych, wymagających warunkach, zapewnia ona doskonałą stabilność - maszt jest przymocowany bezpośrednio do niej, co umożliwia podnoszenie ładunków na duże wysokości.
Oś napędowa zapewnia doskonałą stabilność boczną i trwałość, dzięki wyposażeniu w solidne końcowe wały redukcyjne i przekładnie. Hydrostatyczna oś kierująca posiada dwukierunkowy, pojedynczy siłownik układu kierowniczego z regulowanymi elementami krańcowymi zapewniając długi okres trwałości oraz niskie wymagania konserwacyjne. Wspomagany układ kierowniczy z wykrywaniem obciążenia zapewnia lekkie sterowanie w każdych warunkach roboczych.
Maszt i karetka wideł
Udoskonalona konstrukcja masztu i karetki zapewnia operatorowi doskonałą widoczność wideł i ładunku.
2-częściowe maszty Yale® z karetkami typu pin i hakowego zapewniają:
- Doskonałą widoczność wideł i ładunku przez operatora
- Optymalną widoczność do przodu
- Szerszą gamę opcji karetek
- Łatwiejsze manewrowanie dzięki zmniejszonej wysokości masztu i szerokości wózka
- Doskonałą trwałość i niezawodność
Standardowa karetka typu pin z
pozycjonerem wideł
Karetka typu pin z ramą fartuchową, z przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł
Karetka typu pin z ramą fartuchową, z przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł tylko dla masztu
3-stopniowego
Karetka z dwufunkcyjnym przesuwem bocznym
i pozycjonerem wideł
Hamulce
Hamulce mokre powodują zwiększenie wydajności i ograniczenie kosztów eksploatacyjnych.
Hamulec postojowy to suchy hamulec tarczowy na osi napędowej.
Układ elektryczny
Wózki wyposażone są w układ 24 V z alternatorem 70 A i złączem magistrali CAN bus. Wyświetlacz LCD wyświetla komunikaty diagnostyczne silnika, przekładni napędowej i układów elektrycznych.
Oświetlenie
Światła robocze montowane na maszcie, tylne światła robocze na kabinie, światła pozycyjne z przodu, kierunkowskazy LED, światła stopu, tylne i cofania.
Łatwość serwisowania
Niezakłócony dostęp do silnika i kluczowych podzespołów dzięki odchylanej na boki kabinie i dzielonym drzwiom. Serwisowe punkty kontrolne, centralny dostęp za pośrednictwem komputera i złącza CAN bus pozwalają skrócić czas identyfikacji usterki. Dłuższe okresy międzyprzeglądowe zwiększają okres dostępności i zmniejszają koszty serwisowania. Częstotliwość wymiany oleju w układzie hydraulicznym wynosi nawet 6000 godzin.
Kluczowe korzyści:
- Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia, wy posażony w bardzo wydajne pompy zmiennowyporowe
- Przekładnie, z układem płynnej, automatycznej zmiany biegów, wyposażone także standardowo
w mechanizm blokady zmiany kierunku jazdy i układ zabezpieczający przekładnię - Udźwig nominalny łącznie z przesuwem bocznym - Pełna wydajność udźwigu do wysokości podnoszenia 6200 mm
- Najszybsze prędkości podnoszenia, ze średnią rzeczywistą do 0,40 m/s.
- Doskonała ergonomia
Model | Udźwig (kg) | Wysokość podnoszenia (mm) | Środek ciężkości | Silnik | Przekładnia |
GDP80DF | 8000 | 3250-5500 | 600 | Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel | Hydrodynamiczna przekładania ZF 3WG161 3-biegowa |
GDP90DF | 9000 | 3250-5500 | 600 | Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel | Hydrodynamiczna przekładania ZF 3WG161 3-biegowa |
GDP100DF | 10000 | 2750-7000 | 600 | Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel | Hydrodynamiczna przekładania ZF 3WG161 3-biegowa |
GDP120DF | 12000 | 2750-7000 | 600 | Cummins QSB 4.5L / 6.7L Diesel | Hydrodynamiczna przekładania ZF 3WG161 3-biegowa |