Seria MC10-15 Robot
Autonomiczne wózki podnośnikowe z przeciwwagą
Modele z serii MC10-15 Robot zostały zaprojektowany z myślą o lżejszych pracach magazynowych. Urządzenie świetnie sprawdzi się w niewielkich magazynach, na zapleczach supermarketów, na produkcji czy pracach montażowych.
Urządzenia działają zarówno w trybie zdalnym (autonomicznym), jak i manualnym (ręcznym).
Wydajność produkcyjna
- Wygodnie umieszczone przyciski sterowania na głowicy ramienia sterującego umożliwiają lepsze manewrowanie ładunkiem
- Wspomaganie układu kierowniczego dostępne zarówno dla wersji z obsługą pieszą, jak i stojącą
- Kompaktowa konstrukcja podwozia usprawnia obsługę ładunków na ograniczonych przestrzeniach
- Hamowanie automatyczne poprzez zwolnienie elementów sterujących ruchem
- Funkcja hamowania odzyskowego i funkcja zabezpieczenia przed stoczeniem w standardzie
- Możliwość ustawienia osiągów wózka stosownie do warunków pracy pojazdu
- Pulpit sterujący wózka wyposażony w wielofunkcyjny wskaźnik wskazujący informacje o stanie wózka i ewentualnych warunkach wystąpienia alarmów, błędów. Informacje dotyczą poziomu rozładowania baterii, licznik przejechanej drogi
Ergonomia
- Ergonomiczna głowica dyszla zapewnia maksymalną wygodę operatora
- Duża platforma umożliwia operatorowi określenie najwygodniejszej pozycji kierowania podczas długich przejazdów, zapewniając operatorowi maksymalny komfort pracy
- System wspomagania układu kierowniczego zapewnia doskonałą kontrolę kierunku ruchu przy każdej prędkości
- Regulowana przez oprogramowanie redukcja prędkości przy wchodzeniu w zakręty
- Włącznik, wyłącznik pomocniczych funkcji przechyłu i przesuwu bocznego
- Pionowy montaż silnika podnoszenia z tłumikami zmniejszającymi hałas i wibracje
Koszty eksploatacji
- Mocny silnik prądu przemiennego zapewnia doskonałe osiągi i zwiększa liczbę ładunków obsługiwanych w ciągu godziny
- Większa liczba cykli przewozowych na godzinę zmniejsza koszty eksploatacyjne
- Sterowanie układem jezdnym i hydraulicznym za pośrednictwem wysokiej częstotliwości sterownika Combi w technologii MOSFET
- System inteligentnego zarządzania optymalizuje zużycie energii
- Uruchamianie z klawiatury umożliwia lepszą kontrolę użytkowania
Niezawodność
- Bardzo mocna przeciwwaga
- Szeroki wybór konfiguracji masztów
- Dostępne opcje specjalne w celu dopasowania wózka do wymogów zastosowania, np, krata ochronna ładunku, widły FEM oraz karetki wideł
- Zastosowanie technologii magistrali CANbus pozwoliło zmniejszyć ilość okablowania, co zapewnia większą niezawodność wózka
- Zintegrowany przesuw boczny zapewnia maksymalnie dokładne pozycjonowanie wideł we wszystkich zastosowaniach
Serwisowanie
- Wskaźniki diagnostyczne informują o konieczności przeprowadzenia konserwacji
- Pokładowy system diagnostyczny informuje o przeglądach okresowych, co przyczynia się do wydłużenia czasu pracy
- Nowsze podzespoły oznaczają wydłużoneokresy serwisowe
- Interfejs diagnostyczny operatora informuje operatora w czasie rzeczywistym o stanie wózka
- Licznik godzin, wskaźnik stanu akumulatora i urządzenie przerywające podnoszenie są zapewnione w standardzie
Dostępne opcje
- Szeroki wybór kół napędowych, długości wideł, klawiatura, kieszeń na dokumenty A4, krata ochronna ładunku, wybór masztu, pochylanie wideł, przesuw boczny
Technologia geonawigacji zastosowana w autonomicznych wózkach marki Yale® opiera się na prostej zasadzie - wózki uczą się i rozpoznają infrastrukturę magazynu.
Zalety autonomicznych, samojednych wózków widłowych
- Większa wydajność - duże niższe koszty
Wykorzystanie samojezdnych robotów pozwala wykonywać powtarzające się zadania takie jak przeładunek palet w magazyniem załadunek i rozładunek w sposób najbardziej efektywny - oszczędzając czas i pieniądze. Automatyczne rozwiązania oferują także pracę w sposób niezawodny, redukując liczbę uszkodzeń produktów i wypadków. - Proste przełączanie w tryb manualny
Wciśnięcie przycisku lub opuszczenie dyszla powoduje płynne przełączenie maszyny z trybu zdalnego na tryb manualny. Wózek może być okresowo wykorzystywane do zadań sterowanych ręcznie np. pobierania ładunków, ładowania/ rozładowywania, a nastęnie wykonywać czynności w sposób automatyczny. - Bezproblemowa integracja
Technologia geonawigacji nie wymaga specjalnej infrastruktury i może być z łatwością wdrożona i dopasowana do instniejących warunków. Samodzielnie oznacza na mapie elementy i struktury, aby wyznaczyć własne położenie i kierunki nawigacji. Umożliwia to szybkie i bezproblemowe tworzenie całkiem nowych tras, nawet gdy w magazynie zachodzą zmiany, lub gdy wózek samojezdny musi ominąć pewne elementy. - Zarządzanie wózkiem w czasie rzeczywistym
Oprogramowanie do zarządzania autonomicznymi wóżkami potrafi sterować ruchem, przydzielać zamówienia do poszczególnych wózków i łączyć się z systemami takimi jak ERP (system zarządzania zasobami przedsiębiorstwa) czy WMS (system zarządzania magazynem) lub też łączyć się ze sprzętem np. automatycznymi drzwiami, przenośnikami lub maszynami produkcyjnymi. - Autonomiczne decyzje w czasie rzeczywistym
Samojezdne roboty ustalą własne położenie w czasie rzeczywistym, obserwując środowisko i chodząc z nim w interakcję.
Standarowe wyposażenie autonomicznych wózków widłowych
Laser układu nawigacji robota
Światło ostrzegające pieszych
Laser wyznacza trasy i kieruje wózkiem na terenie magazynu.
Światło stanowi dodatkowe wizualne powiadomienie, że wózek porusza się.
Kurtyna laserowa
Wykrywa przeszkody znajdujące się nad poziomem podłoża i zatrzymuje wózek, gdy zostaje przerwana.
Ekran dotykowy interfejsu użytkownika
Pozwala w razie konieczności wysłać wózek lub pomóc w zlokalizowaniu wirtualnych ścieżek.
Przycisk awaryjny
Wizualne i dźwiękowe wskaźniki ostrzegawcze
Informują pracowników i pieszych o nadjeżdżającym wózku lub wystąpieniu problemu, bądź awarii. Po aktywacji przycisku awaryjnego, wózek zatrzymuje się natychmiastowo.
Pierwszy skaner laserowy (podwozie)
Laser ma wa pola. Pole ostrzeżenia i pole STOP (zwane także polem bezpieczeństwa). Przeszkoda w polu ostrzeżenia powoduje spowolnienie wózka. Przeszkoda w polu STOP powoduje zatrzymanie wózka. Po usunięciu przeszkody robot restartuje się automatycznie - zawsze w przypadku pola ostrzeżenia i w niektórych przypadkach przerwania pola STOP.
Robotyka będąca w sercu autonomicznych, samojezdnych wózków Yale® to wynik 10 lat prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez firmę Balyo w dziedzinie robotów mobilnych. Umożliwia flocie samojezdnych robotów na auto lokalizację w czasie rzeczywistym i nawigowanie wewnątrz budynku bez konieczności stosowania dodatkowej infrastruktury, co odróżnia te wózki o innych zautomatyzowanych urządzeń i pojazdów AGV.
Dla większej prostoty autonomicznym, samojeznym wózkom widłowym Yale® pozostawiono możliwość ręcznego sterowania, dając operatorom swobodę w decydowaniu o tym, kiedy przejąć kontrolę nad urządzeniem, aby wykonać pożądane zadanie.
Model | Udźwig (kg) | Wysokość podnoszenia (mm) | AST (szerokość/długość) (mm) | Pojemność akumulatora (V/Ah) | Waga (kg) |
MC10 Robot (platforma) | 1000 | 2572-5076 | 3111 / 3227 | 24V / 300Ah | 2180 (2210) |
MC12 Robot (platforma) | 1200 | 2572-5076 | 3258 / 3374 | 24V / 400Ah | 2280 (2310) |
MC15 Robot | 1500 | 2572-5076 | 3406 / 3522 | 24V / 400Ah | 2360 |