Seria MO Robot 2500 kg
Autonomiczne wózki do komplementacji zamówień z niskiego poziomu
Model MO25 Robot dostępny ze stałym lub podnoszonym podestem, ułatwiający unoszenie z poziomu podłoża do drugiego poziomu, przystosowany do obsługi różnych ładunków.
Urządzenia działają zarówno w trybie zdalnym (autonomicznym), jak i manualnym (ręcznym).
Wydajność produkcyjna
- Mocny silnik prądu przemiennego, o dobrych osiągach przyśpieszenia, hamowania i prędkości jazdy, doskonale nadaje się do zastosowań wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania
- Łatwe sterowanie elektryczne i automatyczna redukcja prędkości na zakrętach zapewniają doskonałe panowanie nad wózkiem i wysoką wydajność.
- Za pomocą panelu operatora, przyśpieszenie, prędkość jazdy i hamowania mogą być dostosowane przez technika serwisowego do określonych wymagań
- Funkcja zabezpieczenia przed stoczeniem na rampach zapewnia wydajną i bezpieczną pracę
- Maksymalna prędkość jazdy 13 km/h bez obciążenia (opcja) zmniejsza czas przejazdu na większych odległościach pomiędzy obszarami dokowania i kompletacji zamówień
- Większa pojemność bateria sprawia, że wózek idealnie nadaje się do zastosowania w pracy na dwie zmiany, dzięki zmniejszeniu częstotliwości ładowania bateria. Dostępna jest opcja pionowej lub bocznej wymiany baterii
Ergonomia
- Kierownica ze sterowaniem elektrycznym zmniejsza ruchy ramion wymagane do zmiany kierunku, ułatwiając operatorowi utrzymanie toru jazdy wózka i zapewniając zmniejszenie zmęczenia operatora i podniesienie jego wydajności.
- Czujnik podestowy, który wykrywa obecność operatora obejmuje całą powierzchnię podestu, co wraz z wysokim i miękkim oparciem pozwala operatorowi przybrać najwygodniejszą pozycję do jazdy
- Szeroki i długi podest podnosi komfort na stanowisku operatora i ułatwia przechodzenie przez wózek, pozwalając tym samym na optymalizację pobierania towarów z obu stron
- LLOP - Opcja podnoszonego, obsługiwanego nogą podestu ułatwia pobierania pobieranie towarów z drugiego poziomu i zmniejsza liczbę wychyleń jaką operator musi wykonać w celu przeniesienia towaru z półki na paletę, zmniejszając tym samym jego zmęczenie
- Przyciski wolnej jazdy w przód i w tył (funkcja pełzania), które umieszczone są na oparciu i umożliwiają operatorowi podczas przemieszczania się pieszo wzdłuż magazynu, przesunięcie wózka do kolejnego miejsca pobrania towaru bez konieczności wsiadania do niego.
Koszty eksploatacji
- Zintegrowane elementy sterownicze systemu, silnik prądu przemiennego i silnikiem pompy prądu stałego zmniejszają zużycie energii
- Zaawansowane funkcje sterowania, na przykład dostępne ustawienia osiągów umożliwiają konfigurację wózka do danego zastosowania, zmniejszając zużycie energii
- Hamowanie rekuperacyjne zmniejsza zużycie hamulca roboczego i rozprasza ciepło z silnika, zapewniając tym samym trwałość kluczowych podzespołów
- Silniki i sterowniki są zabezpieczone przez uszkodzeniami i kurzem, co pozwala zmniejszyć koszty serwisowania i naprawy
Niezawodność
- Wytrzymała konstrukcja ramy i trwałe elementy zapewniają niezawodność i długi okres użytkowania
- Odboje z wytrzymałego materiału chronią wózek przed uderzeniami i uszkodzeniami, minimalizując koszty naprawy
- Ochrona układów elektronicznych, łącznie z wbudowanym silnikiem prądu przemiennego, uszczelnionym sterownikiem typu combi (klasa zabezpieczeń IP65), uszczelnionymi złączami elektrycznymi oraz czujnikami i przełącznikami z efektem Halla zapewnia niezawodność, maksymalną wydajność i zmniejszenie kosztów serwisowania
- Zmniejszenie stopnia skomplikowania okablowania to wynik zastosowania układu komunikacji opartego na magistrali CANbus, który zapewnia także łatwy dostęp do części i najwyższej klasy niezawodność
Serwisowanie
- Sterowanie systemem CANbus i diagnostyką oraz ich monitorowanie może odbywać się za pomocą panelu lub pojedynczego złącza, a kody błędów mogą być wyświetlane na panelu, co pozwala na łatwą identyfikację niezbędnych napraw.
- Jednoczęściowa pokrywa zapewnia łatwy dostęp do głównych podzespołów.
- Pokrywa silnika mocowana jest za pomocą dwóch śrub, które można łatwo wyjąć, aby uzyskać pełen dostęp do głównych podzespołów.
- Silnik prądu przemiennego o niskich wymaganiach konserwacyjnych, z wbudowanym zabezpieczeniem termicznym jest chroniony przed uszkodzeniami i kurzem, co skraca czas serwisowania
Dostępne opcje
- Różne rozmiary wideł, składany 2-poziomowy stopień, wyjmowany pojemnik na śmieci w oparciu fotela operatora (opcja dla modeli ze stałym podestem), funkcja pełzania z przyciskami wolnej jazdy do przodu, rózne uchwyty i akcesoria dodatkowe, ułatwiające pracę operatorowi
Pozostałe
- Klawiatura, boczna wymiana baterii, odbojnik/zderzak na poziomie podłogi (gumowy), osłona przednia (kangur), uniwersalny wspornik w komorze silnika, różne rodzaje kół napędowych, różne wysokości podnoszenia podestu, różne schowki, podstawka na przedmioty na oparciu fotela operatora, podnoszenie kierownicy z podestem, standardowe i rozszerzone warunki gwarancji
Technologia geonawigacji zastosowana w autonomicznych wózkach marki Yale® opiera się na prostej zasadzie - wózki uczą się i rozpoznają infrastrukturę magazynu.
Zalety autonomicznych, samojednych wózków widłowych
- Większa wydajność - duże niższe koszty
Wykorzystanie samojezdnych robotów pozwala wykonywać powtarzające się zadania takie jak przeładunek palet w magazyniem załadunek i rozładunek w sposób najbardziej efektywny - oszczędzając czas i pieniądze. Automatyczne rozwiązania oferują także pracę w sposób niezawodny, redukując liczbę uszkodzeń produktów i wypadków. - Proste przełączanie w tryb manualny
Wciśnięcie przycisku lub opuszczenie dyszla powoduje płynne przełączenie maszyny z trybu zdalnego na tryb manualny. Wózek może być okresowo wykorzystywane do zadań sterowanych ręcznie np. pobierania ładunków, ładowania/ rozładowywania, a nastęnie wykonywać czynności w sposób automatyczny. - Bezproblemowa integracja
Technologia geonawigacji nie wymaga specjalnej infrastruktury i może być z łatwością wdrożona i dopasowana do instniejących warunków. Samodzielnie oznacza na mapie elementy i struktury, aby wyznaczyć własne położenie i kierunki nawigacji. Umożliwia to szybkie i bezproblemowe tworzenie całkiem nowych tras, nawet gdy w magazynie zachodzą zmiany, lub gdy wózek samojezdny musi ominąć pewne elementy. - Zarządzanie wózkiem w czasie rzeczywistym
Oprogramowanie do zarządzania autonomicznymi wóżkami potrafi sterować ruchem, przydzielać zamówienia do poszczególnych wózków i łączyć się z systemami takimi jak ERP (system zarządzania zasobami przedsiębiorstwa) czy WMS (system zarządzania magazynem) lub też łączyć się ze sprzętem np. automatycznymi drzwiami, przenośnikami lub maszynami produkcyjnymi. - Autonomiczne decyzje w czasie rzeczywistym
Samojezdne roboty ustalą własne położenie w czasie rzeczywistym, obserwując środowisko i chodząc z nim w interakcję.
Standarowe wyposażenie autonomicznych wózków widłowych
Laser układu nawigacji robota
Światło ostrzegające pieszych
Laser wyznacza trasy i kieruje wózkiem na terenie magazynu.
Światło stanowi dodatkowe wizualne powiadomienie, że wózek porusza się.
Kurtyna laserowa
Wykrywa przeszkody znajdujące się nad poziomem podłoża i zatrzymuje wózek, gdy zostaje przerwana.
Ekran dotykowy interfejsu użytkownika
Pozwala w razie konieczności wysłać wózek lub pomóc w zlokalizowaniu wirtualnych ścieżek.
Przycisk awaryjny
Wizualne i dźwiękowe wskaźniki ostrzegawcze
Informują pracowników i pieszych o nadjeżdżającym wózku lub wystąpieniu problemu, bądź awarii. Po aktywacji przycisku awaryjnego, wózek zatrzymuje się natychmiastowo.
Pierwszy skaner laserowy (podwozie)
Laser ma wa pola. Pole ostrzeżenia i pole STOP (zwane także polem bezpieczeństwa). Przeszkoda w polu ostrzeżenia powoduje spowolnienie wózka. Przeszkoda w polu STOP powoduje zatrzymanie wózka. Po usunięciu przeszkody robot restartuje się automatycznie - zawsze w przypadku pola ostrzeżenia i w niektórych przypadkach przerwania pola STOP.
Robotyka będąca w sercu autonomicznych, samojezdnych wózków Yale® to wynik 10 lat prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez firmę Balyo w dziedzinie robotów mobilnych. Umożliwia flocie samojezdnych robotów na auto lokalizację w czasie rzeczywistym i nawigowanie wewnątrz budynku bez konieczności stosowania dodatkowej infrastruktury, co odróżnia te wózki o innych zautomatyzowanych urządzeń i pojazdów AGV.
Dla większej prostoty autonomicznym, samojeznym wózkom widłowym Yale® pozostawiono możliwość ręcznego sterowania, dając operatorom swobodę w decydowaniu o tym, kiedy przejąć kontrolę nad urządzeniem, aby wykonać pożądane zadanie.
Model | Udźwig (kg) | Wysokość podnoszenia (mm) | AST (szerokość/długość) (mm) | Pojemność akumulatora (V/Ah) | Waga (kg) |
MO25 Robot | 2500 | 120 | 4153 | 24V / 620Ah | 1340 |