Podwójne wózki podnośnikowe z podestem dla operatora 

 

Głowica dyszla i elementy sterujące
Ramię dyszla posiada ergonomiczne uchwyty i zintegrowaną osłonę dłoni, a wspomaganie sprężynowe zapewnia automatyczny powrót do pozycji pionowej.

Duże, lekko przełączane przyciski motylkowe sterują kierunkiem jazdy wózka, jego prędkością i hamulcem elektromagnetycznym. Podwójne przyciski sterowania podnoszeniem i opuszczaniem umożliwiają obsługę lewą i prawą ręką. Przełącznik bezpieczeństwa operatora po aktywowaniu automatycznie odwraca kierunek jazdy oraz zatrzymuje wózek. Funkcja jazdy manewrowej umożliwia obsługę wózka z dyszlem w położeniu pionowym i ze zmniejszoną prędkością, co zapewnia manewrowanie wózkiem na ograniczonej przestrzeni. W zależności od preferencji, operator ma możliwość wyboru 4 predefiniowanych różnych trybów wydajności jazdy do przodu i do tyłu, parametrów hamowania zwrotnego, hamowania neutralnego, prędkości podnoszenia i przyśpieszenia, a także proporcjonalnego sterowania podnoszeniem.

 

Wskaźniki
Pulpit wyposażony jest w wielofunkcyjny wyświetlacz podający informacje o stanie wózka i komunikaty alarmowe, włączając wskaźnik rozładowania baterii, licznik godzin oraz tryb pracy.

 

Podest operatora
Składane ramiona boczne są dostosowane do wysokości podestu, zapewniając maksymalny komfort jazdy oraz stabilność podczas wykonywania manewrów. Zamocowany na amortyzatorach podest wyposażony jest w czujnik obecności operatora, uniemożliwiający obsługę wózka bez kierowcy. Opcjonalnie dostępne są modele ze stałymi osłonami bocznymi i osłoną tylną Pulpit jest wyposażony w schowki na małe przedmioty oraz opcjonalny uchwyt na dokumenty formatu A4.

 

Elektryczny układ sterowania typu fly-by-wire”
Obsługa wózka wymaga minimum wysiłku, współczynnik obrotu ramienia dyszla do obrotu koła napędowego wynosi 75°: 90°, dzięki czemu operator może wykonywać swoją pracę wykonując mniej ruchów rękami, co zmniejsza jego wysiłek i zwiększa wydajność.

 

Podwozie i widły
Szerokość 780mm umożliwia obsługę ładunków w wąskich miejscach. Nisko profilowe widły o wysokości ułatwiają pobieranie niskich palet, wysokość ich podnoszenia wynosi 130 mm. Widły wykonane są z dwóch solidnych elementów ze wzmacniającą warstwą wierzchnią, a ich końce mają kształt stożka i wyposażone są w ślizgi, usprawniające wjazd w palety zamknięte.

 

Maszt
Gwarantujący dobrą widoczność maszt typu duplex, zamontowany na ramionach podporowych, wyposażony w osłonę z siatki metalowej, zapewnia wysokość podnoszenia (h3) 1650mm. Zamknięte rolki w celu maksymalnego zwiększenia trwałości.

 

Widły z podnoszeniem wstępnym
Funkcja podnoszenia wstępnego zwiększa prześwit, co usprawnia jazdę po nierównym podłożu, platformach załadowczych, płytach przeładunkowych i rampach.

Regulowane drążki podnoszące typu “pull” zapewniają płynne podnoszenie i opuszczanie ramion podporowych. Przy widłach podniesionych na wysokość większą niż 1,5 m , jazda jest automatycznie wyłączana. Podnoszenie masztu i podnoszenie wstępne umożliwia przewożenie i składowanie dwóch ładunków jednocześnie - każdy o masie 1000 kg. Boczna wymiana baterii jest funkcją standardową.

 

Bateria
Standardowa bateria 24V 300 Ah.

 

Rolki i koła

 Rolki i koła wykonane są z Vulkollanu. W standardzie montowane są podwójne koła podporowe o zwiększonej wytrzymałości. Koła pojedyncze, o mniejszym udźwigu, oraz podwójne lub pojedyncze koła bliźniacze dostępne są jako opcja. Samonastawne koła mają ograniczony skok zawieszenia, co gwarantuje stabilność i dobrą trakcję.

 

Silniki elektryczne

Bezobsługowy silnik AC charakteryzuje się 1000-godzinowymi okresami międzykontrolnymi, co zapewnia długą i tanią eksploatację. Szeregowo-bocznikowy silnik podnoszący DC zapewnia moc dostosowaną do wymagań eksploatacyjnych wózka.

 

Układ jezdny i kierowniczy
Helikoidalna przekładnia zębata pracuje w kąpieli olejowej. Silnik jazdy zamontowany jest pionowo, co zapewnia jego wydajną wentylację i eliminuje naprężenia przewodów zasilających. Układ kierowniczy z przekładnią zębatą nie wymaga konserwacji, oparty jest na rozwiązaniach znanych z wyższych modeli.

 

Układ hydrauliczny
Cicha, wysokowydajna pompa hydrauliczna jest dwustopniową pompą zębatą, przezroczysty zbiornik do kontroli poziomu oleju hydraulicznego. Opuszczanie sterowane jest zaworem elektromagnetycznym aktywowanym bezpośrednio przez przyciski na dyszlu.

 

Elementy sterujące
Sterownik MOSFET Combi kontroluje zarówno silnik trakcyjny AC, jak i silnik podnoszenia DC, eliminując konieczność stosowania styczników elektrycznych. Wysoka wydajność energetyczna oraz dobre osiągi zwiększają czas pracy wózka, ograniczając częstotliwość ładowania baterii. Połączenie silnika trakcyjnego z panelem sterowania zwiększa efektywność hamowania neutralnego oraz hamowania zmianą kierunku jazdy, nie zmniejszając przy tym skuteczności działania tych elementów, pozostawia hamulec elektromagnetyczny jedynie do parkowania oraz sytuacji awaryjnych. Parametry elektroniki mogą łatwo zostać dostosowane przez personel serwisowy do potrzeb użytkownika.

 

Wyposażenie opcjonalne

Dostępne opcje obejmują:

  • Wersja mroźnicza do -30°C
  • Widły różnej długości i rozstawie
  • Stałe osłony boczne z wejściem z tyłu (BIGA)
  • Stała osłona tylna z wejściem z boku (BOB)
  • Podwójny stół rolkowy do wymiany baterii
  • Krata ochronna ładunku
  • Boczna wymiana baterii.
Model Udźwig (kg) Wysokość podnoszenia (mm) AST (szerokość/długość) (mm) Pojemność akumulatora (V/Ah) Waga (kg)
MP20XD (Platforma) 2000 2100 3213 / 3062 24V / 300Ah 1081
MP20XD (Platforma z osłoną tylną) 2000 2100 3327 / 3176 24V / 300Ah 1126
MP20XD (Platforma z osłonami bocznymi) 2000 2100 3288 / 3137 24V / 300Ah

1138

MP20XD 2000 2100 2775 / 2624 24V / 300Ah 1081

 

 

MP20XD - Specyfikacja techniczna