Elementy sterujące
System elektronicznego sterowania „fly-by-wire” wymaga niewielkiego wysiłku i umożliwia szybkie wykonywanie manewrów. Gałka na kierownicę dostępna w wyposażeniu standardowym. Lekko przełączany motylkowy przycisk steruje kierunkiem oraz prędkością jazdy wózka, jak również załączaniem hamulca elektromagnetycznego. Klakson oraz dźwignia podnoszenia i opuszczania umieszczone są wygodnie pod uchwytem i umożliwiają obsługę za pomocą palców.
Fotel
Wyprofilowane, poliuretanowe siedzisko fotela z pełną regulacją w pionie umożliwia obsługę wózka w pozycji półstojącej i siedzącej oraz ogranicza zmęczenie operatora na długich dystansach.
Kabina operatora
Miękki podłokietnik zwiększa komfort operatora. Szerokie podwozie zapewnia dużą przestrzeń na nogi. Czujnik obecności operatora umieszczony w podłodze umożliwia pracę wózkiem. Zwolnienie czujnika obecności powoduje automatyczne załączenie hamulca elektromagnetycznego.
Podwozie
Wytrzymałe podwozie wykonane ze spawanej stali tłoczonej zapewnia ochronę układu napędowego oraz baterii. Kompaktowe podwozie o szerokości 798 mm ułatwia obsługę europalet podczas załadunku/rozładunku oraz składowania blokowego. Niski stopień wejściowy 297 mm ułatwia wsiadanie i wysiadanie z wózka.
Maszt
Dostępne sa różne typy masztów, w tym 2- i 3-stopniowe maszty z pełnym wolnym skokiem. Rolki są stale smarowane i uszczelnione dla maksymalnej żywotności. Maszty mocowane są za pomocą śrub.Przezroczysta osłona z tworzywa Lexan montowana jest standardowo. Opcjonalnie dostępna jest osłona z metalowej siatki.
Kontrola jazdy oraz podnoszenia
Sterownik o wysokiej częstotliwości Combi MOSFET wykorzystywany jest do sterowania pracą układu jazdy, jak i pompy hydr. Sterownik wyposażony jest w automatyczny hamulec (hamowanie zwrotne) oraz w system hamowania rekuperacyjnego, jak również w zabezpieczenie przed toczeniem wstecznym podczas uruchamiania na zboczach. Automatyczna redukcja prędkości przy wchodzeniu w zakręty aktywowana jest za pomocą sterownika. System redukcji prędkości może być regulowany pod względem kąta oraz siły hamowania. Przy pomocy podłączanej konsoli można regulować sterownik pod względem prędkości jazdy do przodu i do tyłu, hamowania zwrotnego, zwalniania hamulca, przyśpieszenia oraz redukcji prędkości przy wchodzeniu w zakręty. Sterownik wyposażony jest w zintegrowany system diagnostyczny, archiwum komunikatów alarmowych oraz zabezpieczenie termiczne.
Napęd
Silnik AC zapewnia szybką jazdę pod obciążeniem/bez obciążenia, duży moment rozruchowy i przyspieszenie oraz wydajną pracę. Wykorzystanie silnika w technologii AC eliminuje konieczność stosowania styczników jazdy do przodu oraz do tyłu. Silnik zamontowany jest pionowo, zapewniając łatwy dostęp do szczotek, zwiększoną wentylację oraz minimalne przenikanie zanieczyszczeń z podłogi. Przymocowany jest za pomocą kołnierza bezpośrednio do walcowej przekładni śrubowej, pracującej w kąpieli olejowej. Zamontowany nieruchomo silnik zmniejsza naprężenia przewodów zasilania. Koło napędowe zamontowane jest w sposób typowy dla samochodów osobowych na piaście koła, co umożliwia jego łatwą wymianę.
Hamulec
Hamulec elektromagnetyczny jest hamulcem załączanym sprężynowo i zwalnianym elektrycznie. Hamowanie zwrotne odbywa się poprzez zmianę kierunku jazdy. Zwolnienie przycisku motylkowego wywołuje zarówno hamowanie zwrotne (regulowane), jak i hamowanie rekuperacyjne. Hamulec załączany jest i odłączany poprzez aktywowanie przycisku motylkowego, przy jednoczesnym wciśnięciu czujnika stóp. Hamulec zostaje załączony po zdjęciu stopy z czujnika.
Oprzyrządowanie
Na tablicy rozdzielczej znajduje się zespolony licznik godzin/wskaźnik stanu baterii. Wskaźnik wyświetla także ewentualne komunikaty alarmowe. W pobliżu podłokietnika zamontowany jest przycisk do szybkiego odłączania układu napędowego.
Osłona górna
Solidna osłona górna jest przymocowana śrubami do zewnętrznej ramy masztu.Wysokość od 2245 mm do 2545 mm (w zależności od masztu).Opcjonalnie dostępna jest przezroczysta osłona z Lexanu i osłona z metalowej siatki.
Wyposażenie opcjonalne
Szeroka gama opcji, w tym opcji masztu. Dostępne są widły o długości 1000 mm lub 1150 mm i rozstawie 570 mm. Dostępny stół do bocznego wyjmowania baterii oraz wózek do wymiany baterii.
Model | Udźwig (kg) | Wysokość podnoszenia (mm) | AST (szerokość/długość) (mm) | Pojemność akumulatora (V/Ah) | Waga (kg) |
MS16S | 1600 | 3400-6020 | 2523 / 2501 | 24V / 465Ah | 1643 |