Wózki wysokiego składowania z pochylanym masztem
Wózki wysokiego składowania Yale z serii MR10-14E z pochylanym masztem, oferują wyjątkowe korzyści
w zastosowaniach, w których przestrzeń jest ograniczona. Seria MRE jest niezawodna i wydajna, z wysokością podnoszenia nawet do 7,5 m oraz małym podwoziem i udźwigiem do 1400 kg. Reach truck idealnie nadaje się do manewrowania w wąskich korytarzach.
Osłona górna
Jednoczęściowa, spawana osłona górna zapewnia jednocześnie dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Dwa różne profile filarów kabiny gwarantują odpowiednią wytrzymałość konstrukcji, bez strat w widoczności. Jako opcja osłona górna dostępna w wersji drive-in.
Kabina operatora
Kabina operatora to również jednoczęściowa spawana konstrukcja, zaprojektowana z myślą o jeszcze większej wytrzymałości. Jest zamocowana na ramie, której dolna część w formie podstawy zapewnia trwałość kabiny
i redukcję drgań odczuwanych przez operatora. Niski stopień o wysokości 370mm z wyprofilowanym uchwytem ma maksymalną głębokość 130mm.
Rama
Całkowicie spawana rama dostępna jest w 2 podstawowych szerokościach i 2 różnych długościach.
Fotel
Dostępne są dwa różne, w pełni amortyzowane fotele z dodatkowymi funkcjami – oba z funkcją dostosowania do wagi operatora i regulacją kąta nachylenia fotela i oparcia.
Konsola kierownicza
Długość konsoli kierowniczej można regulować jedną ręką, dostosowując ją optymalnie do potrzeb użytkownika. W celu poprawy ergonomii w obrębie lewego ramienia operatora, kolumna kierownicy jest nieznacznie (tj. o 3°) pochylona w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara
Układ kierowniczy
Układ kierowniczy to w całości układ typu „fly by wire”. Wejście do kierownicy i wyjście silnika sterującego jazdą połączone są ze sterownikiem kierowanym w układzie VCM. Czujniki położenia układu kierowniczego przekazują dane dotyczące rzeczywistej pozycji kierowania. W wersji standardowej wózek posiada układ kierowniczy o kącie skrętu 180°. Kąt skrętu 360° dostępny jest opcjonalnie i aktywowany przy użyciu oprogramowania VCM. W trzecim wariancie operator ma możliwość zmiany z kąta skrętu 180° na 360° przez naciśnięcie przycisku wyboru trybu kierowania, znajdującego się na pulpicie. Automatyczna redukcja prędkości przy wchodzeniu w zakręty może być regulowana.
Pedały
Przełącznik wykrywania obecności operatora został przesunięty w kierunku linii środkowej fotela operatora, co przyczyniło się do poprawy położenia lewej stopy. Gruba jednoczęściowa mata podłogowa absorbuje drgania
i hałas z komory silnika.
Wyświetlacz
Wyświetlacz zintegrowany został z pulpitem, znajdującym się z przodu, od strony operatora. W położeniu tym wyświetlacz jest bardziej przyjazny dla użytkownika i prostszy w odczycie. Standardowy wyświetlacz oparty jest na konstrukcji sprawdzonej w elektrycznych wózkach czołowych Yale.
Układ VCM
Układ VCM (ang. Vehicle Control Manager – moduł sterowania pojazdem) to centralny moduł wózka, połączony z innymi modułami przez sieć sterownika Dual CAN bus, zapewniający zwiększoną niezawodność wózka. Dzięki zastosowaniu tej sprawdzonej w branży samochodowej technologii znacznie zredukowano ilość przewodów elektrycznych połączonych w tradycyjny, niezautomatyzowany sposób.
Siłowniki hydrauliczne
Sterowniki hydrauliczne zintegrowano w ergonomicznym, przesuwnym podłokietniku po prawej stronie operatora. Standardowa wersja sterowników to zespół sprawdzonych dźwigni AccuTouch™ z osobnym klaksonem i przyciskiem sterującym kierunkiem jazdy. Jako wyposażenieopcjonalne dostępny jest nowej konstrukcji joystick z mini dźwignią, gwarantujący najlepszą ergonomię sterowania hydraulicznego.
Maszty
Trzystopniowy pełny wolny maszt podnoszący zmniejsza całkowitą szerokość koryta masztu. Maszt przechyla się do przodu o 1° i do tyłu do 3°, w zależności od wysokości podnoszenia. Pozycja podnośnika zoptymalizowana w celu zwiększenia widoczności operatora, a poprzeczki nie są w bezpośredniej linii widoczności dla krytycznych wysokości.
Silniki
Silniki napędowe prądu przemiennego są standardem we wszystkich modelach serii. Optymalne przyspieszenie i prędkości jazdy (do 11 km/h) zapewniają wysoką wydajność obsługi ładunków. Uchylne drzwi do komory silnika zapewniają do niego łatwy dostęp. Silnik układu jezdnego także wykorzystuje technologię prądu przemiennego. Po włączeniu zasilania koło napędowe centruje się automatycznie. Dostęp serwisowy do reduktora kół napędowych/zębatych odbywa się przez zdejmowany panel. Komora silnika, także silnika sterującego podnoszeniem, jest wentylowana.
Kluczowe korzyści:
- Pochylany maszt do przodu o 1° i do tyłu do 3°
- Technologia prądu przemiennego we wszystkich silnikach – jazdy, podnoszenia i sterowania
- Zmiana zakresu sterowania między 180° a 360° za pomocą jednego przycisku
- Zespół mini dźwigni AccuTouch™ lub joystick z elementami sterującymi
- Układ sterowania pojazdem - VCM
- Sieć złączy Dual CAN bus
Model | Udźwig (kg) | Wysokość podnoszenia (mm) | AST (szerokość/długość) (mm) | Pojemność akumulatora (V/Ah) | Waga (kg) |
MR10E | 1000 | 5000-7500 | 2770/ 2850 | 48V / 280-620Ah | 2845 |
MR12E | 1200 | 5000-7500 | 2770/ 2850 | 48V / 280-620Ah | 2845 |
MR14E |
1400 | 5000-7500 | 2741 / 2792 | 48V / 280-620Ah |
2948 |
Please specify video ID